Pierwszy hyperloop powstanie w Indiach. Z udziałem Virgin Group

19 lutego 2018, 15:13
Pune
Ilustracja: Virgin Hyperloop One

Grupa Virgin chce zbudować supernowoczesne połączenie pomiędzy indyjskimi miastami: Bombajem i Pune. Kapsuła hyperloop miałaby docelowo rozpędzać się nawet do 1000 km/h. Rocznie ma szansę podróżować nią na tej trasie nawet 150 mln pasażerów.

Umowa ramowa na budowę hyperloopa została zawarta pomiędzy reprezentowaną przez Richarda Bransona, prezesa Virgin Hyperloop One, a władzami stanu Maharasztra. W uroczystości uczestniczył premier Indii, Narendra Modi. Plan zakłada, że w ciągu trzech lat powstanie próbny tor demonstracyjny. Komercyjny przewóz osób na zaplanowanej trasie rozpocząłby się natomiast dopiero za 6-7 lat.

Jednak o tym, czy w ogóle dojdzie do budowy połączenia, zadecydują analizy wykonalności i opłacalności całego przedsięwzięcia. Badania te będą prowadzone przez najbliższe sześć miesięcy. Sprawdzany będzie m.in. wpływ budowy na środowisko naturalne.

Skąd pomysł, żeby hyperloop połączył właśnie Bombaj i Pune? Bombaj stanowi ogromny ośrodek finansowy, zaś Pune to istotne centrum produkcji oraz technologii IT.

Napęd kapsuły hyperloop będzie w pełni elektryczny. Po odessaniu powietrza wehikuł będzie mógł mknąć przez próżniowy tunel z prędkością sięgającą maksymalnie 1000 km/h. Rocznie ta linia transportowa mogłaby obsługiwać nawet 150 mln osób. W ciągu jednej godziny w obie strony ma tę linię docelowo przemierzać 10 tysięcy podróżnych.

undefined
Ilustracja: Virgin Hyperloop One

Wstępne szacunki Virgin mówią o tym, że w skali trzech dekad uruchomienie hyperloopa przyniesie korzyści na poziomie 55 mld USD – wynikające m.in. z oszczędności czasu czy zmniejszenia szkodliwej emisji spalin.

Podróż z Bombaju do Pune, która obecnie trwa około 3 godzin, może skrócić się do około 20 minut. Indie mają szanse być pierwszym krajem, gdzie hyperloop zostanie uruchomiony.

Branson zapewnił, że ceny podróżowania tym innowacyjnym środkiem transportu będą na takim poziomie, by uczynić go dostępnym dla masowego odbiorcy. Indyjski hyperloop ma być zbudowany w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego.

KomentarzeLiczba komentarzy: 14
zxcvb
poniedziałek, 19 lutego 2018, 16:26

Dlaczego nie w Europie ?

swejk
wtorek, 20 lutego 2018, 17:21

Jak widzę męczarnie PKP w osiągnięciu przez Pendolino zakładanej przez producenta prędkości to się nie dziwię. Z drugiej strony Francja , Niemcy, Włochy czy Hiszpania mając pociągi osiągające 300 km/h wcale nie myślą o fantastyce naukowe ...

Olo
poniedziałek, 19 lutego 2018, 22:09

Bo w Indiach życiem ludzkim mało kto się przejmuje.

Janek
poniedziałek, 19 lutego 2018, 20:54

W Europie jest plan na hyperloop pomiędzy 3 miastami Wiedeń-Bratysława-Budapeszt i to będzie miało komercyjne uzasadnienie bo to środek Europy i bardzo piękne i atrakcyjne turystycznie miasta.

Edward
wtorek, 20 lutego 2018, 05:56

Przecież między tymi miastami jest bardzo mała odległość, wystarczy zwykła szybka kolej. Z centrum Wiednia do Bratysławy jest 50km , dalej do Budapesztu kolejne 100km. Ten hyperloop nie da rady się nawet rozpędzić na tym dystansie.

Olender
poniedziałek, 19 lutego 2018, 20:36

Emigranci mogli by próbować wskoczyć... ;)

LLL
poniedziałek, 19 lutego 2018, 18:00

O Europa to umierający kontynent.

kkkk
poniedziałek, 19 lutego 2018, 20:42

raczej nie mnożący się jak króliki...

LLL
poniedziałek, 19 lutego 2018, 23:56

W Polsce dzietność 1,3, czyli liczba ludności będzie maleć, a społeczeństwo będzie coraz starsze. podobnie w innych europejskich krajach, gdzie Europejczycy wymierają a mnożą się imigranci.