Reklama

PRZEMYSŁ KOSMICZNY

Dział kosmiczny Lockheed Martin na plusie w 2018 roku

Artystyczna wizja statku Orion. Ilustracja: Lockheed Martin via flickr.com
Artystyczna wizja statku Orion. Ilustracja: Lockheed Martin via flickr.com

Koncern Lockheed Martin przedstawił wyniki finansowe swojego segmentu kosmicznego za czwarty kwartał roku 2018 oraz za cały miniony rok. Generalnie przedsiębiorstwo odnotowało tu wzrosty, jednak nie we wszystkich dziedzinach. Spadki wartości sprzedaży netto w ujęciu rocznym dało się zaobserwować w programach satelitarnych, tak komercyjnych, jak i rządowych.

W stosunku do czwartego kwartału 2017 r. wartość sprzedaży netto w czwartym kwartale (Q4) 2018 r. dla segmentu Lockheed Martin Space zwiększyła się o 49 milionów USD, co stanowiło wzrost o 2%.

Wzrost ten firmie udało się wypracować m.in. dzięki aktywnemu zaangażowaniu w program budowy statku Orion. Co więcej, około 15 milionów USD przyniósł wzrost związany z większymi zamówieniami rządowymi w ramach programów strategicznych i antyrakietowych. Także działalność Lockheed Martin Space w rządowych programach satelitarnych, zaowocowała w tym okresie wzrostem sprzedaży netto o około 15 milionów USD.

Zysk z działalności operacyjnej działu Space za 4. kwartał roku 2018 wzrósł o 9 milionów USD, co przełożyło się na 4% wzrost w stosunku do Q4 2017 r.

W ujęciu rocznym w 2018 r. sprzedaż netto działu Space zwiększyła się o 203 miliony USD. Oznacza to wzrost o 2% rok do roku.

Roczny wzrost sprzedaży netto nastąpił w przypadku zamówień związanych z programem Orion i w ramach programów strategicznych oraz obrony antyrakietowej.

W skali roku segment kosmiczny LM zanotował natomiast spadki sprzedaży w dziedzinie programów satelitarnych. W przypadku działań komercyjnych chodzi o spadek na poziomie 70 mln USD, zaś w przypadku programów rządowych o 25 mln USD.

Natomiast patrząc w skali całego roku, to w 2018 r. zysk z działalności operacyjnej udało się władzom firmy zwiększyć w segmencie kosmicznym o 75 mln USD, czyli o 8% w stosunku do roku wcześniejszego.

Reklama

Komentarze

    Reklama