Z okazji startu misji OTV-5 tajemniczego wahadłowca USAF, jego producent, firma Boeing, opublikowała w sieci materiał filmowy promujący swój kosmiczny samolot. Niestety, ze względu na wojskowy charakter jego misji, wideo nie ujawnia nowych szczegółów na temat zadań realizowanych przez pojazd na orbicie. Lektor podkreśla natomiast zalety wynikające z możliwości wielokrotnego wysyłania w kosmos i lądowania innowacyjnego amerykańskiego promu kosmicznego.
Łącznie, dwa prototypowe statki X-37B spędziły już na orbicie ponad 2 000 dni, podczas czterech misji. Nowością w przypadku najnowszego lotu OTV-5 był fakt, że wahadłowiec po raz pierwszy wyniosła w przestrzeń kosmiczną rakieta Falcon 9, produkcji SpaceX.
Platforma testowa X-37B jest unikalna, ponieważ możemy dostosować nasze misje do konkretnych oczekiwań odbiorcy i sprowadzić eksperymenty na Ziemię celem przeprowadzenia badań po locie.
Czytaj też: Tajny prom kosmiczny z powrotem na Ziemi [ANALIZA]