Reklama

SATELITY

Dane satelitarne pomogą monitorować wylesianie

Fot. Airbus Defence & Space
Fot. Airbus Defence & Space

Airbus Defence and Space, The Forest Trust (TFT) i SarVision wspólnie opracowały usługę, która pozwala firmom przedstawić dowody na realizację swoich zobowiązań w zakresie przeciwdziałania wylesianiu. Ferrero i Nestlé są pilotażowymi użytkownikami nowej usługi Starling łączącej optyczną i radarową technologię satelitarną.

Usługa Starling wykorzystuje kombinację optycznych i radarowych zdjęć satelitarnych wysokiej rozdzielczości, które mają zapewnić obiektywne monitorowanie zmian pokrywy leśnej. Po 14 miesiącach prac usługa Starling jest obecnie testowana przez pierwszych, pilotażowych klientów i będzie dostępna na rynku na początku 2017 roku. Po raz pierwszy technologia tego rodzaju zostanie udostępniona firmom, od producentów do globalnych marek, aby pomóc im w podejmowaniu właściwych decyzji oraz spełnieniu obietnic ochrony lasów.

Dotychczas firmy, które chciały zweryfikować swoje zobowiązania w zakresie przeciwdziałania wylesianiu, musiały polegać na firmach audytorskich. Nie dysponują one jednak pełnym obrazem sytuacji ponieważ nie mają dostępu do wszystkich obszarów leśnych i stosunkowo niewiele dni spędzają w terenie. Zdjęcia z przestrzeni kosmicznej stanowią więc alternatywę, dostarczając obszernych, bezstronnych i ekonomicznych informacji w czasie rzeczywistym, łącznie z możliwością odróżnienia obszarów ponownie obsadzonych od wylesionych. Dzięki temu firmy mogą zarządzać działalnością, podejmować w pełni świadome decyzje oraz demonstrować kupującymi i konsumentom, że wypełniają swoje zobowiązania. 

Partnerstwo między Airbus Defence and Space, TFT i specjalistami od zdalnej detekcji radarowej SarVision zaczęło się w 2015 roku. Airbus Defence and Space odpowiada za aktywację swoich satelitów, wstępną obróbkę zdjęć oraz światową dystrybucję usługi. Doświadczenie TFT w leśnictwie i planowaniu użytkowania gruntów oraz specjalistyczna wiedza SarVision w zakresie analizy zdjęć radarowych uzupełniają projekt rozwiązania. W ten sposób skomplikowane dane satelitarne są przekształcane w zrozumiałe informacje, które nadają się do bezpośredniego wykorzystania przez branżę rolno-przemysłową. Firmy Ferrero i Nestlé testują usługę Starling, po to by zweryfikować zobowiązania w zakresie odpowiedzialnego zaopatrzenia, które podjęły w związku ze swoimi łańcuchami dostaw oleju palmowego.

Reklama
Reklama

Komentarze