Samolot kosmiczny VSS Unity czyli drugi egzemplarz SpaceShipTwo odbył pierwsze szybowanie na początku grudnia br. Ponieważ było ono w pełni udane Virgin Galactic zdecydował o przeprowadzeniu kolejnego lotu tego typu jeszcze w tym roku. Samolot-matka WhieKnightTwo VSS Eve z podwieszonym pojazdem kosmicznym SpaceShipTwo wzniósł się ponownie w powietrze z Mojave Air and Space Port Kalifornii 22 grudnia br. Po odłączeniu od nosiciela VSS Unity swobodnie szybował przez 40 minut lądując zgodnie z planem na macierzystym lotnisku. Maszynę podobnie jak podczas pierwszego lotu pilotowali Mark Stucky i Dave Mackay.
Druga próba lotu ślizgowego była zaledwie początkiem dalszych testów tego typu. W sumie należąca do charyzmatycznego przedsiębiorcy Richarda Bransona spółka Virgin Galactic planuje jeszcze kilkanaście lotów tego typu, badających zachowanie maszyny w powietrzu, zanim zostanie podjęta decyzja o użyciu silnika rakietowego VSS Unity. Powinno to jednak nastąpić w 2017 roku. Pierwsze loty z pasażerami mogłyby się natomiast odbyć w 2018 roku. W sumie Virgin Galactic ma już ok. 700 klientów gotowych zapłacić po 250 tys. USD za trwający dwie i pół godziny turystyczny lot suborbitalny w warunkach mikrograwitacji.
Pierwszy egzemplarz SpaceShipTwo VSS Enterprise oblatany w 2010 roku (lot szybowcowy, pierwszy lot z włączonym silnikiem odbył się w 2013 roku) uległ katastrofie w dniu 31 października 2014 roku. W wypadku zginął jeden z pilotów - Michael Alsbury, a drugi został ranny. Przyczyną tragedii było zbyt wczesne zadziałanie systemu lotek, który odpowiada za lot schodzący na Ziemię.