Reklama

Polska

FSK 2016: Prezentacja logo Polskiej Agencji Kosmicznej

  • Fot. Polska Agencja Kosmiczna POLSA
    Fot. Polska Agencja Kosmiczna POLSA

Podczas Forum Sektora Kosmicznego 2016 prof. Marek Banaszkiewicz, prezes POLSA oficjalnie zaprezentował logotyp Polskiej Agencji Kosmicznej. Jego autorem jest profesor Mieczysław Wasilewski –  grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego Medalu i Srebrnego Medalu na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie.

Podczas Forum Sektora Kosmicznego 2016 prof. Marek Banaszkiewicz prezes POLSA oficjalnie zaprezentował nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej. Wkrótce potem zostało ono umieszczone na stronie internetowej POLSA oraz na jej profilu na portalu społecznościowym Facebook. Autorem logotypu jest profesor Mieczysław Wasilewski –  grafik i plakacista, laureat wielu nagród, m.in. Złotego Medalu i Srebrnego Medalu na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie.

Jak informuje Polska Agencja Kosmiczna ponieważ pierwszy konkurs na logo Agencji nie został rozstrzygnięty, dlatego instytucja zdecydowała się zaprosić do współpracy konkretnego twórcę. Wybór profesora Wasilewskiego został poprzedzony konsultacjami w środowisku artystów plastyków i twórców grafiki użytkowej oraz analizą portfolio różnych twórców w obszarze identyfikacji wizualnej. 

Przypomnijmy, że otwarty konkurs na logo Polskiej Agencji Kosmicznej został otwarty we wrześniu 2015 roku, prace można było przesyłać do 15 października 2015 r. Zwycięzca miał otrzymać nagrodę w wysokości 10 tys. zł. Polska Agencja Kosmiczna odrzuciła jednak w listopadzie zeszłego roku wszystkie 400 projektów logo zgłoszonych zarówno przez osoby prywatne, jak i firmy. Komisja Konkursowa uznała, wtedy że żadna z prac nie spełniła wymogów estetycznych logotypu dla Polskiej Agencji Kosmicznej. Wiele z przedstawionych prac miało być przy tym plagiatami lub kopiami logotypów innych podmiotów. Decyzja spotkała się z protestem części twórców, którzy na portalu Facebook założyli profil: "400 projektów nie spełniających wymogów estetycznych na logo PAK" będący także formą sprzeciwu wobec decyzji POLSA.

Nowe logo Polskiej Agencji Kosmicznej budzi kontrowersje wśród internautów. Świadczy o tym wiele negatywnych opinii na temat logotypu, które znalazły się na oficjalnym profilu facebookowym Polskiej Agencji Kosmicznej, a także na kilku innych portalach.

Aktualizacja: Rzecznik prasowy Polskiej Agencji Kosmicznej Urszula Szwed-Strych poinformowała portal Space24, że budżet zaprojektowania logo wyniósł 15 000 zł brutto. 

Reklama

Komentarze

    Reklama