Reklama

KOSMONAUTYKA

Ilustracja: ArianeGroup

Konsorcjum Airbus Safran Launchers zmienia nazwę na ArianeGroup [Wideo]

Począwszy od 1 lipca 2017 r. grupa Airbus Safran Launchers będzie się oficjalnie nazywać ArianeGroup. Nowa nazwa ma lepiej odzwierciedlać międzynarodowy charakter konsorcjum, które dźwiga zasadniczą odpowiedzialność za zapewnienie Europie własnych rakiet nośnych, strategicznie ważnych dla niezależności Starego Kontynentu. Rebranding ma również na celu wykreowanie większej spójności w kwestii nazewnictwa pomiędzy ASF a spółką zależną Arianespace.

Przedsięwzięcie joint-venture Airbus Safran Launchers (ASF) narodziło się w styczniu 2015 r., z inicjatywy grupy Airbus oraz grupy Safran. Powołanie konsorcjum nastąpiło wkrótce po tym, jak w grudniu 2014 r. w Luksemburgu Rada Ministerialna Europejskiej Agencji Kosmicznej zdecydowała o budowie nowej generacji europejskiej rakiety nośnej na bazie Ariane 6. Przyjęty wówczas nowy model zarządzania tym projektem zakładał także, że przemysł weźmie na siebie znaczną odpowiedzialność za skuteczną realizację zadań związanych z wdrożeniem Ariane 6.

Od stycznia 2015 r. koncern Airbus Safran Launchers osiągnął znaczne sukcesy w kwestii reorganizacji i optymalizacji zarządzania produkcją europejskich rakiet nośnych. Zastąpienie dotychczasowej nazwy ASF określeniem ArianeGroup ma za zadanie wyraźniej akcentować międzynarodowy charakter przedsiębiorstwa oraz podkreślić związek z jego spółką zależną, jaką jest Arianespace.

Władze koncernu joint-venture liczą również na to, że marka ArianeGroup będzie dla pracowników powodem do dumy i pozwoli im nabrać poczucia wspólnoty z kolegami zatrudnionymi w innych podmiotach kontrolowanych przez ASF, co w rezultacie przełoży się na efektywniejszą pracę załóg.

Grupa Airbus Safran Launchers daje pracę łącznie ponad 9 tysiącom wykwalifikowanych europejskich pracowników. Joint-venture jest w stanie kompleksowo realizować dla swoich klientów projekty tak złożone jak Ariane 6 – od opracowania nowej rakiety, przez jej rozwój, produkcję, marketing, po obsługę operacyjną.

Wprowadzeniu nazwy ArianeGroup będzie towarzyszyło stworzenie nowych logotypów dla spółek zależnych koncernu, czyli wspomnianej już Arianespace oraz APP, Cilas, Eurockot, Nucletudes, Pyroalliance, Sodern. Ujednolicone zostaną graficzne oznaczenia wymienionych siedmiu firm, natomiast cała siódemka zachowa swoje rozpoznawalne i cieszące się renomą nazwy. Wymienione przedsiębiorstwa oraz sama ArianeGroup po raz pierwszy oficjalnie wystąpią w nowej szacie wizualnej podczas Paris Air Show w Le Bourget, w dniach 19-25 czerwca 2017. Nazwa ArianeGroup stanie się obowiązująca kilka dni później, 1 lipca br.

Czytaj też: Europejskie rakiety nośne. Strategiczna niezależność dla Starego Kontynentu [ANALIZA] 

Reklama

Komentarze

    Reklama