Reklama

Obserwacja Ziemi

Airbus ogłasza finalistów organizowanego w ramach konkursu Copernicus Masters 2018 zadania Multi-Data Challenge

Ilustracja: Airbus via Twitter
Ilustracja: Airbus via Twitter

Spółka Airbus Defence and Space ogłosiła 24 września trzech finalistów zadania Airbus Multi-Data Challenge, organizowanego w ramach tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu Copernicus Masters, którego celem jest inspirowanie i nagradzanie nowatorskich rozwiązań, wynalazków i pomysłów tworzonych przy użyciu danych pozyskiwanych z obserwacji Ziemi dla potrzeb rozmaitych branż przemysłu i społeczności. Co roku uczestnicy Copernicus Masters stają do konkurencji w szeregu dziedzin i kategorii, mierząc się z wyzwaniami o ogólnoświatowym charakterze i zgłaszając przełomowe prace m.in. w takich dziedzinach, jak deep learning, internet rzeczy (IoT), big data, inteligentne rozwiązania transportowe (smart mobility) czy Przemysł 4.0.

Uruchomiona 1 kwietnia konkurencja Airbus Multi-Data Challenge stawiała przed uczestnikami zadanie wykorzystania informacji pochodzących z satelitów Sentinel i danych z obserwacji Ziemi gromadzonych przez inne rozwiązania spółki Airbus do opracowania usług oferujących usługi o wartości dodanej określonym sektorom rynku i odbiorcom, np. twórcom rozwiązań inteligentnych dla miast, żegludze morskiej, organizacjom odpowiedzialnym za obronność i bezpieczeństwo czy leśnictwu i rolnictwu. Wybrani uczestnicy otrzymali w tym celu dostęp do zbiorów danych platformy OneAtlas Sandbox, a stworzone rozwiązania musiały być zarówno technicznie wykonalne, jak i rentowne pod względem ekonomicznym.

Spośród licznych przedsięwzięć zgłoszonych w konkurencji Multi-Data Challenge do nagrody spółki Airbus wybrano propozycje następujących trzech uczestników (w kolejności alfabetycznej):

· AgroApps PC, firmy proponującej ACTEON, rozwiązanie umożliwiające firmom zajmującym się ubezpieczeniami w branży rolniczej projektowanie produktów ubezpieczeniowych i dokładną ocenę skutków klęsk żywiołowych, a tym samym – weryfikację wystąpienia zgłaszanych zdarzeń i przewidywanie przyszłych zagrożeń;

· Channel Logistics LLC, firmy oferującej morskie usługi GEOINT (Geospatial Intelligence), wykorzystujące z jednej strony dane satelitarne oraz pochodzące ze źródeł morskich i rządowych, a z drugiej – sztuczną inteligencję, analitykę i algorytmy predykcyjne do identyfikacji wrogich działań i innych zagrożeń asymetrycznych na akwenach morskich;

· Klokan Technologies GmbH, firmy oferującej zasilaną otwartymi źródłami danych alternatywę dla interfejsu API Map Google, umożliwiającą korzystanie z pozbawionych reklam, spersonalizowanych map, chroniącą prywatność użytkowników i dostępną także bez łączności z internetem.

Zwycięzcę 4 grudnia wyłonią organizatorzy konkursu Copernicus Masters 2018 podczas Europejskiego Tygodnia Przestrzeni Kosmicznej. Otrzyma on voucher o wartości 100 tys. euro do wykorzystania na dane satelitarne spółki Airbus, a także możliwość skorzystania z opieki technicznej i biznesowej.

Źródło: Airbus

Reklama
Reklama

Komentarze