Reklama

PRZEMYSŁ KOSMICZNY

Branżowy networking w Kielcach. Zaproszenie na konferencję ERC 2019

Fot. European Space Foundation [roverchallenge.eu]
Fot. European Space Foundation [roverchallenge.eu]

W terminie 13-14 września na Politechnice Świętokrzyskiej w Kielcach spotkają się przedstawiciele europejskiego świata nauki i biznesu zainteresowani wykorzystywaniem technologii kosmicznych i robotycznych. Konferencja będzie przebiegać równolegle do piątej edycji międzynarodowych zawodów robotów marsjańskich European Rover Challenge. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, wymaga jedynie rejestracji przez stronę internetową.

Międzynarodowa konferencja mentoringowo-biznesowa ERC 2019 skierowana jest do różnych branż i przedsiębiorstw – zarówno tych, które już uczestniczą w projektach kosmicznych, jak i tych zainteresowanych nawiązaniem współpracy z podmiotami z tego sektora. Uczestnicy będą mogli porozmawiać o wspólnych projektach, podzielić się swoimi doświadczeniami, a także znaleźć potencjalnych partnerów biznesowych i pracowników. Udział w konferencji zapowiedzieli m.in. Steve Jurczyk z kierownictwa NASA, Gianfranco Visentin, kierownik działu robotyki ESA i koordynator klastra robotyki PERASPERA, czy Mariella Graziano, dyrektor ds. systemów kosmicznych i robotyki w grupie GMV.

ERC to jedyne takie wydarzenie w Europie, podczas którego przedsiębiorcy mogą spotykać się z przedstawicielami agencji kosmicznych, największych europejskich firm z tego sektora, instytucji wspierających, a także inżynierami zaangażowanymi w międzynarodowe projekty kosmiczne.

Łukasz Wilczyński - Planet Partners, pomysłodawca i organizator ERC

 

Konferencja ERC 2019 obejmuje dwa główne tematy. Pierwszym jest biznes i przedsiębiorczość. W tym bloku prezentowane będę realne przykłady współpracy firm z sektora kosmicznego z podmiotami z innych branż oraz korzyści dla lokalnych firm, jakie płyną z uczestnictwa w międzynarodowych projektach kosmicznych. Przedstawione zostaną również studia przypadków wdrożeń technologii kosmicznych w branży medycznej i teleinformatycznej.

Sektor kosmiczny przechodzi właśnie dużą zmianę, komercjalizuje się i otwiera coraz szerzej na firmy prywatne. Dla biznesu to podwójna szansa, bo może z jednej strony włączać się w projekty kosmiczne, a z drugiej wykorzystywać technologie kosmiczne tutaj, na ziemi.

dr hab. Katarzyna Malinowska - Akademia Leona Koźmińskiego, współorganizator konferencji

 

Drugi główny temat konferencji to robotyka, w tym m.in. rozwój europejskiego klastra robotyki PERASPERA, możliwości komercjalizacji projektów akademickich oraz ziemskie zastosowania łazików, np. w rolnictwie, górnictwie czy służbach mundurowych.

Robotyka kosmiczna to ważny i szybko rozwijający się obszar technologiczny. Widać to w Europejskiej Agencji Kosmicznej, gdzie jednym ze sztandarowych programów jest European Exploration Envelope Program. To w nim rozwijane są robotyczne księżycowe i marsjańskie misje, jak Mars Sample Return, czy ExoMars. Rangę robotyki dostrzega się również w programach Komisji Europejskiej np. PERASPERA. Tym bardziej, takie wydarzenie jak ERC odgrywa dużą rolę edukacyjną i przygotowawczą do uczestnictwa w europejskich projektach kosmicznych.

dr Ilona Wojtkiewicz, dyrektor rozwoju SENER Polska

 

Rozpatrywana konferencja mentoringowo-biznesowa jest częścią European Rover Challenge 2019, współorganizowanego przez Europejską Fundację Kosmiczną i Specjalną Strefę Ekonomiczną „Starachowice” S.A. oraz Mars Society Polska, Województwo Świętokrzyskie, Politechnikę Świętokrzyską przy współpracy z Miastem Kielce oraz Akademią Leona Koźmińskiego.

European Rover Challenge został objęty patronatem honorowym Komisji Europejskiej, Europejskiej Agencji Kosmicznej, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Polskiej Agencji Kosmicznej oraz Związku Pracodawców Sektora Kosmicznego. Wydarzenie zostało również objęte patronatem medialnym Space24.pl

Rejestracja i zapoznanie się z programem konferencji możliwe są za pośrednictwem strony internetowej wydarzenia.

Źródło: European Space Foundation

Reklama
Reklama

Komentarze