Reklama

SATELITY

Pożytki z satelitów radarowych dla autonomicznego kierowania pojazdami

Ilustracja: Airbus
Ilustracja: Airbus

Airbus Defence and Space i ZF Friedrichshafen AG, dostawca systemów zapewniających mobilność, współpracują aby wzbogacić i uzupełnić system pokładowy ZF w celu polepszenia zdolności autonomicznego kierowania pojazdami dzięki użyciu informacji pochodzących z satelitów Airbusa.

W ramach tej współpracy, Airbus i ZF łączą swoje zdolności i wiedzę, aby zaoferować niezawodne, kompleksowe rozwiązanie dla pojazdów autonomicznych i samodzielnie określających swoją pozycję. Aby sprostać wymaganemu, niezwykle wysokiemu poziomowi dokładności, Airbus oferuje unikalne, bardzo precyzyjne naziemne punkty kontroli (GCP), obliczane przy pomocy radarowych zdjęć satelitarnych, pomagające w scalaniu danych z czujników ZF, takich jak lidar i radar. Ponadto GCP służą jako niezależne źródło danych w celu poprawy i weryfikacji dokładności danych kartografii mobilnej.

Ponadto Airbus bada tworzenie map w wysokiej rozdzielczości (mapy HD) w oparciu o rozwiązania lotnicze i kosmiczne, aby uzupełnić karty semantyczne ZF. Mapy HD są kluczem do tworzenia trasy przewodniej, ponieważ są ważnym połączeniem danych kartografii mobilnej i globalnych systemów pozycjonowania. Zawierają więcej informacji niż tylko dane o drodze, takie jak pasy ruchu, promienie zakrętów, szerokość pasów, znaki drogowe, mosty i budynki, a także ich wzajemne położenie.

Zarówno zdalne wykrywanie informacji GCP, jak i mapy HD zostaną zintegrowane jako warstwy podstawowe w „ZF AD Environment” – ulepszonym rozwiązaniu map HD, które ZF wkrótce zaprezentuje – gdzie wszystkie informacje potrzebne do autonomicznego kierowania pojazdami zostaną wdrożone w systemie opartym na chmurze danych.

Autonomiczne kierowanie pojazdami jest nowym, stanowiącym wyzwanie i wymagającym rynkiem dla Airbusa, ponieważ najwyższy poziom autonomii wymaga map o maksymalnej dokładności.

Źródło: Airbus

Reklama
Reklama

Komentarze