Reklama

Komunikacja

Thales rozwija system transmisji satelitarnej w lotach pasażerskich

Ilustracja: thalesgroup.com
Ilustracja: thalesgroup.com

Firmy Thales, SES i Hughes Network Systems zawarły wielostronne porozumienie w sprawie wsparcia dystrybucji satelitarnego systemu transferu danych w transporcie lotniczym, FlytLIVE. Należąca do spółki Thales platforma komunikacyjna będzie obsługiwana przez SES w oparciu o infrastrukturę satelitarną i urządzenia transmisyjne Hughes. Kontrakt ma zapewnić zwiększony zasięg i niezawodność obsługi komunikacyjnej cywilnego transportu lotniczego i żeglugi powietrznej nad Ameryką Północną.

Porozumienie zawarte między firmami Thales, SES i Hughes Network Systems kompletuje łańcuch obsługi niezbędnej do utrzymania satelitarnej platformy telekomunikacyjnej FlytLIVE. System będący własnością spółki Thales zakłada udostępnienie statkom powietrznym w trakcie lotu satelitarnych kanałów transmisji danych i multimediów, w tym obsługi pasażerskiej komunikacji internetowej, rozwiązań multimedialnych i łączności w czasie rzeczywistym. Podmiotem odpowiedzialnym na mocy bieżącej umowy za zabezpieczenie transmisji z poziomu infrastruktury satelitarnej będzie firma SES, która będzie w tym celu korzystać z urządzeń orbitalnych i naziemnych produkowanych i utrzymywanych przez firmę Hughes.

Aktualny kontrakt ma zapewnić zwiększony zasięg i niezawodność obsługi komunikacyjnej cywilnego transportu lotniczego i żeglugi powietrznej nad Ameryką. Dedykowana transmisja danych – realizowana dotychczas z użyciem potencjału satelitów AMC-15 i AMC-16, ma być na mocy umowy wsparta przez satelity EchoStar-17 i EchoStar-19, z wykorzystaniem pasma częstotliwości Ka. Dodatkowo firma SES zobowiązała się wykorzystać w tym celu również opracowaną przez Hughes technologię dostępową bazowania powietrznego, JUPITER.

Połączenie potencjału czterech instrumentów orbitalnych i napowietrznej platformy dostępowej ma zapewnić wystarczające pokrycie wszystkich szlaków żeglugi powietrznej nad Ameryką Północną wraz z obszarem Karaibów. Firma Thales poinformowała już o rozpoczęciu niezbędnych testów działania sieci transmisyjnej złożonej z anteny działającej w paśmie Ka oraz bramek dostępowych systemu JUPITER. Nowe możliwości FlytLIVE mają być dostępne w ofercie jeszcze w 2017 roku. Co więcej, platforma ma gwarantować również kompatybilność z przyszłym wysokowydajnym satelitą komunikacyjnym SES-17, który zaplanowano do wystrzelenia na 2020 rok.

Czytaj też: Brytyjskie Predatory otrzymają nowy system satelitarnej transmisji danych

Reklama
Reklama

Komentarze