Reklama

European Satellite Navigation Competition (ESNC) to konkurs dla zainteresowanych technologią satelitarną, którzy rozważają karierę w sektorze kosmicznym i planują założenie start-upu. Zgłaszane do rywalizacji o nagrody mogą być pomysły na aplikacje, urządzenia i wszelkie technologie wykorzystujące nawigację satelitarną. Uczestnicy konkursu nie muszą posiadać prototypu rozwiązania – przedmiotem oceny jest sama koncepcja. Plan powinien uwzględniać ocenę realnego rynkowego zapotrzebowania, przeszkód prawnych i ewentualnych komplikacji technicznych.

Do konkursu przesyłane są pomysły na wykorzystanie technologii GNSS (ang. Global Navigation Satellite System) w dowolnej dziedzinie nauki, gospodarki czy też życia codziennego. Może to być innowacyjna usługa, produkt albo pomysł na badania naukowe.

Maciej Mickiewicz, organizator polskiej edycji konkursu

Historia poprzednich edycji Galileo Masters biegnie wraz z dynamicznym rozwojem technologii i zastosowań nawigacji satelitarnej. Rozwiązania wykorzystujące nawigację satelitarną wkraczają na nowe pola działalności ludzkiej. Przewiduje się, że do 2019 roku na całym świecie będzie w użyciu już 7 miliardów odbiorników sygnałów nawigacyjnych, czyli dwukrotnie więcej niż obecnie. W 2013 roku europejski rynek aplikacji wygenerował 17,5 miliarda euro dochodu przy zatrudnieniu 1,8 miliona ludzi. W 2018 roku dochody mają uzyskać wartość 63 miliardów euro, a branża zatrudniać będzie niemalże 5 milionów ludzi.

Logo polskiej edycji Galileo Masters 2016. Ilustracja via Blue Dot Solutions

W kontekście tak zarysowanych trendówkonkurs Galileo Masters daje szansę zaistnienia w prężnie rozwijającej się i perspektywicznej branży nowych technologii. Oprócz nagrody głównej w konkursie, która wynosi 20 000 euro, uczestnicy mogą liczyć na nagrody specjalne i inkubację swoich pomysłów. Na finalistów polskiej edycji czekają również staże w firmach sektora kosmicznego, szkolenia, usługi IT, powierzchnie biurowe oraz pomoc mentorów, która ma sprzyjać przekuciu pomysłu biznesowego w rzeczywisty produkt lub usługę. Na najlepszych czeka możliwość udziału w programie akceleracyjnym Space3ac.

Galileo Masters to konkurs skierowany do osób i zespołów z przedsiębiorstw, ośrodków badawczych i uczelni wyższych z całego świata. Partnerami polskiej edycji konkursu są: Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Agencja Rozwoju Przemysłu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Agencja Kosmiczna, Black Pearls VC, Blue Dot Solutions. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Rozwoju, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego.

Termin składania zgłoszeń do konkursu obowiązujeod 1 kwietnia do 30 czerwca 2016 roku. Szczegółowe informacje na ten temat są dostępne na stronie www.esnc.info oraz www.galileo-masters.pl. Patronat medialny nad konkursem objął portal Space24.

Oglądaj: Prezes Creotech: Galileo Masters ma pobudzić aktywność wśród młodych [Space24.pl TV]

Reklama
Reklama

Komentarze