European Satellite Navigation Competition (ESNC) to konkurs dla zainteresowanych technologią satelitarną, którzy rozważają karierę w sektorze kosmicznym i planują założenie start-upu. Zgłaszane do rywalizacji o nagrody mogą być pomysły na aplikacje, urządzenia i wszelkie technologie wykorzystujące nawigację satelitarną. Uczestnicy konkursu nie muszą posiadać prototypu rozwiązania – przedmiotem oceny jest sama koncepcja. Plan powinien uwzględniać ocenę realnego rynkowego zapotrzebowania, przeszkód prawnych i ewentualnych komplikacji technicznych.
Do konkursu przesyłane są pomysły na wykorzystanie technologii GNSS (ang. Global Navigation Satellite System) w dowolnej dziedzinie nauki, gospodarki czy też życia codziennego. Może to być innowacyjna usługa, produkt albo pomysł na badania naukowe.
Historia poprzednich edycji Galileo Masters biegnie wraz z dynamicznym rozwojem technologii i zastosowań nawigacji satelitarnej. Rozwiązania wykorzystujące nawigację satelitarną wkraczają na nowe pola działalności ludzkiej. Przewiduje się, że do 2019 roku na całym świecie będzie w użyciu już 7 miliardów odbiorników sygnałów nawigacyjnych, czyli dwukrotnie więcej niż obecnie. W 2013 roku europejski rynek aplikacji wygenerował 17,5 miliarda euro dochodu przy zatrudnieniu 1,8 miliona ludzi. W 2018 roku dochody mają uzyskać wartość 63 miliardów euro, a branża zatrudniać będzie niemalże 5 milionów ludzi.
W kontekście tak zarysowanych trendówkonkurs Galileo Masters daje szansę zaistnienia w prężnie rozwijającej się i perspektywicznej branży nowych technologii. Oprócz nagrody głównej w konkursie, która wynosi 20 000 euro, uczestnicy mogą liczyć na nagrody specjalne i inkubację swoich pomysłów. Na finalistów polskiej edycji czekają również staże w firmach sektora kosmicznego, szkolenia, usługi IT, powierzchnie biurowe oraz pomoc mentorów, która ma sprzyjać przekuciu pomysłu biznesowego w rzeczywisty produkt lub usługę. Na najlepszych czeka możliwość udziału w programie akceleracyjnym Space3ac.
Galileo Masters to konkurs skierowany do osób i zespołów z przedsiębiorstw, ośrodków badawczych i uczelni wyższych z całego świata. Partnerami polskiej edycji konkursu są: Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Agencja Rozwoju Przemysłu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Agencja Kosmiczna, Black Pearls VC, Blue Dot Solutions. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Rozwoju, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego.
Termin składania zgłoszeń do konkursu obowiązujeod 1 kwietnia do 30 czerwca 2016 roku. Szczegółowe informacje na ten temat są dostępne na stronie www.esnc.info oraz www.galileo-masters.pl. Patronat medialny nad konkursem objął portal Space24.
Oglądaj: Prezes Creotech: Galileo Masters ma pobudzić aktywność wśród młodych [Space24.pl TV]