Reklama

Podróż potrwa 5 dni i zacznie się od lotu do Moskwy na pokładzie Antonowa 124, po którym nastąpi kolejny lot do Archangielska w północno-zachodniej Rosji. Ostatnim etapem podróży będzie przejazd pociągiem, który przewiezie satelitę 200 km na południe z Archangielska do rosyjskiego portu kosmicznego Plesieck.

Sentinel-5 Precursor stanowi część globalnego programu monitorowania „Copernicus”, wspólnego przedsięwzięcia Komisji Europejskiej i ESA, którego celem jest ciągłe pozyskiwanie dokładnych danych z obserwacji Ziemi oraz dostarczanie usług pozwalających usprawnić zarządzanie środowiskiem, zrozumieć i ograniczyć skutki zmian klimatu oraz zapewnić bezpieczeństwo cywilne.

Artystyczna wizja satelity Sentinel-5 Precursor na orbicie. Ilustracja: Max Alexander/Airbus Defence and Space

Sentinel-5 Precursor będzie dostarczał kluczowe dane o składzie chemicznym atmosfery na potrzeby programu Copernicus, zanim w 2021 r. zacznie działać instrument Sentinel-5 na pokładzie satelity MetOp Second Generation.

Airbus był głównym wykonawcą satelity Sentinel-5 Precursor, a w projektowaniu i produkcji satelity oraz jego komponentów brały udział trzy zakłady firmy: Stevenage (Wielka Brytania – główny wykonawca), Tuluza (Francja) i Friedrichshafen (Niemcy). Instrument TROPOMI został zbudowany przez Airbus Netherlands.

Czytaj też: Zobrazowania satelitarne. Nowoczesny fundament bezpieczeństwa i rozwoju gospodarczego [ANALIZA]

Reklama

Komentarze

    Reklama