Reklama

Statki Kosmiczne

Niemiecka firma przetestuje demonstrator samolotu kosmicznego

Autor. POLARIS Raumflugzeuge

POLARIS Raumflugzeuge, niemiecki start-up z branży aerospace, uzyskał w ostatnim czasie zgodę na czasowe wykorzystanie przestrzeni kosmicznej do testów swojego demonstratora samolotu kosmicznego o nazwie MIRA. Pomyślne zakończenie projektu będzie kolejnym krokiem, który przybliży Niemców do rozpoczęcia prac nad lekkim samolotem kosmicznym o nazwie Aurora.

Reklama

POLARIS Raumflugzeuge to niemiecki start-up, który wraz ze swoimi samolotami kosmicznymi może w przyszłości zawojować na globalnym rynku aerospace. W ostatnim czasie w Internecie pojawiła się wiadomość, że podmiot ten uzyskał zgodę na czasowe wykorzystanie przestrzeni kosmicznej nad wodami Morza Bałtyckiego do przeprowadzenia testów swojego demonstratora samolotu kosmicznego o nazwie MIRA. Zgodnie z dostępnymi informacjami, obszar obejmuje 260 km kwadratowych, wliczając w to przestrzeń nad lotniskiem oraz fragmentem morza.

Reklama

Jak informuje producent, MIRA to czwarty z serii demonstratorów, którego testy mają przybliżyć firmę do rozpoczęcia prac nad w pełni funkcjonalnym, lekkim samolotem lotniczych o nazwie Aurora. Jeśli chodzi o specyfikację techniczną, MIRA ma 4,5 m długości i jest wyposażony w cztery silniki turbinowe napędzane naftą. Ważnym elementem konstrukcji jest pojedynczy, liniowy silnik rakietowy aerospike na paliwo ciekłe. Jest to bowiem pierwszy demonstrator POLARIS Raumflugzeuge, który został wyposażony w tego typu technologię.

Czytaj też

Według informacji podanych przez portal European Spaceflight, Niemcy w dostępnym okienku testowym planują przeprowadzić od "dwóch do trzech kampanii lotniczych", wśród których początkowe będą odbywały się z wykorzystaniem silników turbinowych, aby następnie rozpocząć prace z wykorzystaniem silnika aerospike.

Reklama

Warto zauważyć, że choć zgoda zakłada start okienka od września, POLARIS Raumflugzeuge planuje rozpoczęcie testów jeszcze przed tym terminem, wykorzystując lżejszą wersję swojego demonstratora. W rozmowie z European Spaceflight współzałożycielka firmy i dyrektor operacyjna, Annika Wollermann, zauważyła bowiem, że te działania nie wymagają ograniczonej przestrzeni, a ich celem jest umożliwienie operatorom dronów z niemieckiego podmiotu zapoznanie się z możliwościami konstrukcji.

Czytaj też

Według producenta, ostatnim krokiem przed rozpoczęciem prac nad w pełni funkcjonalnym, lekkim samolotem kosmicznym będzie NOVA - piąty demonstrator z tej serii, charakteryzujący się 6-7 m długości. Technologia będzie natomiast napędzana podobnymi silnikami do MIRY. Lot został zaplanowany na początek 2024 r. W poprzednich latach POLARIS Raumflugzeuge pracowało na demonstratorach STELLA, ALEDA i ATHENA.

Autor. POLARIS Raumflugzeuge

Aurora z kolei będzie wynikiem wszystkich prac niemieckiej firmy. Według informacji zamieszczonych na stronie internetowej POLARIS Raumflugzeuge, samolot będzie w stanie wynieść do 1 t na niską orbitę okołoziemską (LEO), a wymagany czas na przygotowanie do misji i realizację ma być mniejszy niż 24 godziny. Ciekawą możliwością ma być również transport ludzi oraz wykorzystanie samolotu kosmicznego do szkolenia astronautów.

Źródło: POLARIS Raumflugzeuge / European Spaceflight

Czytaj też

Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. Extern.

    Ciekawe czy będzie startował pionowo jako stopień końcowy rakiety jak Amerykański wahadłowiec czy raczej poziomo jak samolot na silnikach przepływowych aby potem dopiero odpalić silnik rakietowy. Coś nie można nic na ten temat znaleźć w Internecie. Szkoda że nie publikujecie niczego na space24 bo pogadał by chętnie człowiek o tych kosmicznych sprawach.

  2. wert

    natychmiast nasi zeloni powinni zaprotestować. T będzie miało negatywny wpływ na ekosystem M Bałtyckiego a nasi turyści będą się bać