Reklama

Komunikacja

CGI tworzy nowe narzędzie dla służb. Ratownictwo z wykorzystaniem chmury i danych satelitarnych

Autor. Flickr/Rob Swystun

Firma CGI ogłasza swój nowy produkt o nazwie CGI Sense360, czyli opartą na chmurze, inteligentną platformę analityczną, która ma zagwarantować służbom ratowniczym zwiększoną świadomość sytuacyjną w przypadku katastrof. Korzystając z kompleksowych źródeł danych i rzeczywistości rozszerzonej platforma będzie tworzyć wizualny przegląd sytuacji, który pomoże organizacjom efektywniej organizować i przyspieszać akcje ratunkowe.

Reklama

Niezależnie od tego, czy katastrofa jest spowodowana przez zagrożenia naturalne czy ludzkie, aktualne informacje są niezbędne dla bezpiecznych i udanych działań ratowniczych. Według zapewnień niemieckiej firmy, platforma CGI Sense360 tworzy kompleksowy obraz katastrof wykorzystując dane z różnych źródeł, takich jak satelity, drony, mapy, informacje geoprzestrzenne, pogodowe i środowiskowe, a także z internetowych baz danych czy nawet mediów społecznościowych. Zintegrowany i bezpieczny system łączy rzeczywistość rozszerzoną, obrazy sytuacyjne i inne dane, aby stworzyć wizualny przegląd, który jest udostępniany służbom ratowniczym, aby umożliwić szybsze i bezpieczniejsze działania.

Reklama

Międzynarodowa organizacja I.S.A.R. (International Search and Rescue) jest partnerem w projektowaniu i rozwoju CGI Sense360. I.S.A.R. jest także certyfikowana przez ONZ do prowadzenia międzynarodowych akcji ratowniczych. Jak podkreśla dr Steven Bayer, koordynator projektu w I.S.A.R., organizacja zapewnia międzynarodową pomoc w misjach humanitarnych; na przykład po katastrofach naturalnych, czy także w strefach wojennych. Oznajmił także, że natychmiastowa dostępność szczegółowych obrazów sytuacji i aktualnych danych jest kluczowa dla skutecznych, szybkich działań służb ratowniczych i właśnie te informacje może dostarczyć nowa, oparta na chmurze platforma analizy danych CGI Sense360.

Czytaj też

Rozwój platformy jest również wspierany przez Europejską Agencję Kosmiczną (ESA). Eksperci firmy CGI ściśle współpracują z ESA od około 40 lat, między innymi w placówkach znajdujących się w niemieckich miastach Bochum i Darmstadt. Obecne projekty CGI obejmują rozwój scentralizowanego systemu "pooling and sharing" dla bezpiecznych usług komunikacji satelitarnej. Stefan Wichert, starszy wiceprezes CGI zauważa, że w działaniach ratowniczych w wielu przypadkach nadal dominują procesy analogowe, a dokładny obraz sytuacji i nieograniczony przepływ informacji są niezbędne w przypadku kryzysu lub katastrofy.

Reklama
Niezwykle ważny jest czynnik czasu, dlatego w ramach produktu CGI Sense360 oferujemy wysokowydajną, inteligentną i zarazem bezpieczną platformę, która spełnia te kryteria. Dostarcza ona wszystkie informacje potrzebne do krytycznej czasowo koordynacji i operacji ratunkowych w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Widzimy bardzo duży potencjał rynkowy dla naszej nowej platformy, która robi zdecydowany krok naprzód w kwestii korzyści płynących z digitalizacji.
Stefan Wichert, starszy wiceprezes CGI

CGI Sense360 początkowo ma wspierać zespoły ratunkowe na przykład w strefach wojennych lub w przypadku ataków terrorystycznych, wypadków, trzęsień ziemi, tsunami, powodzi i pożarów lasów. Rozwiązanie wykorzystuje bogate doświadczenie firmy w zakresie wspierania klientów na całym świecie w programach planowania i usuwania skutków klęsk żywiołowych.

Obejmuje to rozwój usług mapowania tzw. dzikich pożarów przy użyciu sztucznej inteligencji i danych kosmicznych dla ESA, dostarczanie danych dla systemu prognozowania przyszłych powodzi (z ang. Future Flood Forecasting System) oraz współpracę ze stanami i terytoriami USA w celu wdrożenia systemów zarządzania danymi do administrowania programami usuwania skutków klęsk żywiołowych. Niemiecki podmiot kontynuuje rozwój rozwiązania CGI Sense360 dla dodatkowych scenariuszy świadomości sytuacyjnej, takich jak wykorzystanie wojskowe, policyjne, przez straż pożarną oraz organy władające krytyczną infrastrukturą.

Źródło: CGI

Reklama

Komentarze

    Reklama