Reklama

Obserwacja Ziemi

Trwają zapisy na "satelitarny" hackathon. Wygrają najlepsze projekty dotyczące wykorzystania danych "z orbity"

Autor. ESA

W ramach projektu Framework Partnership Agreement on Copernicus User Uptake (FPCUP), dotyczącym wykorzystania danych i produktów serwisów programu Copernicus, dla studentów i doktoranttów polskich uczelni organizowany jest hackathon HackVision. W ramach zawodów uczestnicy wymyślą zastosowanie danych satelitarnych w odpowiedzi na postawione w danej lokalizacji wyzwania.

Reklama

Program Copernicus to unijny program obserwacji Ziemi, w ramach którego analizuje się naszą planetę i jej środowisko, aby uzyskać maksymalne korzyści dla wszystkich obywateli Unii. W ramach Copernicusa dostępne są usługi informacji oparte na obserwacji satelitarnej Ziemi oraz dane in situ (inne niż dotyczące kosmosu). Program jest koordynowany i zarządzany przez Komisję Europejską, we współpracy z państwami członkowskimi, Europejską Agencją Kosmiczną (ESA), Europejską Organizacją Eksploatacji Satelitów Meteorologicznych (EUMETSAT), Europejskim Centrum Prognoz Średnioterminowych (ECMWF), agencjami UE i instytutem badawczym Mercator Océan. Użytkownicy mają bezpłatny i otwarty dostęp do usług informacyjnych świadczonych w ramach programu.

Reklama

Jak informuje organizator, celem HackVision powered by FPCUP jest znalezienie nowych sposobów na wykorzystanie tych danych i wsparcie jednostek administracji publicznej w realizacji zadań.

Podał także 10 kroków prowadzących do zwycięstwa w HackVision FPCUP:

Reklama
  1. Należy zarejestrować się na hackathon pod linkiem www ,
  2. Wybrać wyzwanie, dla którego można opracować rozwiązanie (kod/demo/pilotaż),
  3. Pojawić się pod wskazaną lokalizację, gdzie odbędzie się hackathon,
  4. Podczas sesji "Praca w zespołach" i "Praca z mentorami" można konsultować się z ekspertami o danym pomyśle,
  5. Należy opracować prezentację rozwiązania,
  6. Podczas sesji "Prezentacje i wybór najlepszego zespołu" organizator wybierze 3 zespoły, które będą pracowały nad rozwiązaniem. Będą miały cały tydzień na przygotowanie kodu/demo/pilotażu,
  7. Po tygodniu przyjdzie czas na prezentacja rozwiązania w formule online,
  8. Z każdej lokalizacji/miasta zostanie wyłoniony zwycięski zespół, który weźmie udział w finałowej konferencji prezentującej rozwiązania hackathonu. Będzie to etap ogólnopolski,
  9. Podczas etapu ogólnopolskiego zostanie wyłoniony zwycięzca HackVision FPCUP,
  10. Zwycięski zespół pojedzie na wycieczkę do Tuluzy we Francji.

Hackathon to wydarzenie, podczas którego uczestnicy w bardzo krótkim okresie czasu (od kilku godzin do dwóch dni) opracowują nowe rozwiązania, tworzą aplikacje i strony internetowe oraz rozwiązują postawione przed nimi wyzwania. Ze względu na złożoną naturę wykorzystania danych satelitarnych z programu Copernicus, ta edycja hackathonu ma formę bardziej warsztatową, gdzie skrystalizowane już pomysły i opracowujące je drużyny są prowadzone przez mentorów i ekspertów ku realizacji.

Wydarzenie jest skierowane do studentów i doktorantów polskich uczelni którzy studiują kierunki takie jak: Geografia, Geodezja, Kartografia, Teledetekcja, Geoinformatyka, Informatyka i pokrewne. Organizator informuje, że mile widziane są osoby z umiejętnościami marketingowymi i przedsiębiorczymi. Poszukuje drużyn, które mają już pomysł, lub jego zalążek. Jeśli te warunki nie są spełnione, to FPCUP zachęca do przejrzenia listy wyzwań, celem znalezienia inspiracji oraz do skompletowania drużyny. W ramach HackVision FPCUP obowiązują 4 główne wyzwania, oraz dodatkowe 1-2, które zaproponowane zostały przez lokalnych współorganizatorów.

Hackathon będzie realizowany w kilku miastach (w Gdańsku, Warszawie, Rzeszowie, Poznaniu, Krakowie i Łomży). Terminy zawodów, jak i pozostałe szczegóły dostępne są na stronie internetowej HackVision FPCUP . Udział jest darmowy.

Głównym organizatorem HackVision FPCUP jest Instytut Geodezji i Kartografii przy współudziale Absiskey Polska. Partnerem medialnym wydarzenia jest portal Defence24.pl.

Źródło: FPCUP/Absiskey Polska

Reklama
Reklama

Komentarze