Systemy Nośne
Szef sztabu US Air Force: Jesteśmy na dobrej drodze do zastąpienia rosyjskich silników RD-180 [WIDEO]
David Goldfein relacjonował w Kongresie, że Siły Powietrzne USA prawidłowo wywiązują się z zadań na rzecz zagwarantowania Stanom Zjednoczonym dostępu do przestrzeni kosmicznej. Wkrótce amerykańscy przewoźnicy nie będą już potrzebowali korzystać z silników rakietowych produkcji rosyjskiej, które jak dotąd napędzają dolny stopień rakiety nośnej Atlas V.
Szef sztabu Sił Powietrznych USA, generał David Goldfein wystąpił w środę 14 marca 2018 r. na forum podkomisji obrony, wchodzącej w skład Committee on Appropriations Izby Reprezentantów. W trakcie wysłuchania Goldfein przedstawiał, jak USAF wywiązują się z zadań nałożonych na nie przez Kongres.
Goldfein zapewnił, że dobrze postępuje realizacja wszystkich trzech celów, jakie postawiono przed US Air Force w domenie kosmicznej. Po pierwsze chodzi o zapewnienie Stanom Zjednoczonym dostępu do każdej pożądanej orbity, czy to niskiej (LEO), czy też geosynchronicznej. Po drugie, chodziło o wyłonienie dwóch krajowych przedsiębiorstw, konkurencyjnych względem siebie, które będą w stanie zapewnić armii czy administracji usługi wynoszenia ładunków w przestrzeń kosmiczną. Trzecim priorytetem było uniezależnienie Ameryki od rosyjskich jednostek napędowych RD-180.
Trzecim celem było, tak szybko jak to możliwe zrezygnować z rosyjskiego silnika RD-180. (...) jesteśmy na dobrej drodze, aby wszystkie trzy [zadania] mogły zostać ukończone. Kończymy okres przejściowy z dwoma krajowymi dostawcami usług wynoszenia. Mamy cztery inne umowy transakcyjne, pracujemy teraz z czterema firmami, które opracowują systemy napędowe, ponieważ jak wiecie, kiedy zaczynaliśmy tę drogę, nie tyle chcieliśmy zbudować nowy silnik, co chcieliśmy mieć usługę wynoszenia [ładunków w przestrzeń kosmiczną].
Generał Goldfein podkreślał, że niezwykle ważnym narzędziem do zrealizowania celów nałożonych przez Kongres na Siły Powietrzne jest partnerstwo publiczno-prywatne.