Polska
Aplikacja Kasprowy Wierch doceniona w konkursie Mobile Trends Awards
Po raz szósty wręczono nagrody w konkursie na innowacyjne wykorzystanie technologii mobilnych Mobile Trends Awards. W kategorii „Podróże i turystyka” zwyciężyła aplikacja „Kasprowy Wierch – PKL”. To nowoczesny przewodnik po okolicy jednego z najsłynniejszych polskich szczytów, który wykorzystuje GPS.
Nagrody Mobile Trends Awards 2016 zostały rozdane 8 marca br. podczas Mobile Trends Conference. Obok władz wojewódzkich imprezę objęło patronatem m. in. Ministerstwo Cyfryzacji. O zwycięstwo w konkursie mogli się ubiegać twórcy aplikacji mobilnych stworzonych przez polskie firmy lub polskie oddziały podmiotów zagranicznych. W skład jury zawodów weszli specjaliści od IT oraz komunikacji mobilnej, ale ważny głos mieli w kwestii wyłonienia zwycięzców także internauci. Nagrody przyznawano w 10 kategoriach.
W kategorii „Podróże i turystyka” wygrana przypadła aplikacji „Kasprowy Wierch – PKL”. Narzędzie to przygotowała dla Polskich Kolei Linowych firma Amistad. Jest to w istocie mobilny przewodnik po Tatrach. Aplikacja zawiera mapy siedmiu tras pieszych wraz z dokładnymi informacjami o ich stopniu trudności, długości, czy różnicach wysokości. Dzięki wykorzystaniu sygnału satelitów GPS turysta będzie dysponował precyzyjną informacją o swoim położeniu na trasie w danym momencie. Dodatkowo, użycie technologii AR (augmented reality - rozszerzona rzeczywistość) sprawi, że patrząc w ekran swojego telefonu będzie mógł zobaczyć jak okolica wyglądała 80 lat wcześniej, gdy turystyka tatrzańska była jeszcze w powijakach. Dostępny w „Kasprowym Wierchu” widok panoramy 3D ułatwi rozpoznawanie poszczególnych górskich szczytów.
Zawarte w aplikacji mapy są dostępne także w trybie offline. Narzędzie obejmuje także szereg dodatków, takich jak prognoza pogody, quizy, artykuły o Tatrach i audioprzewodnik dotyczący m. in. dziejów kolejki linowej na Kasprowy. Mobilny przewodnik przygotowano na systemy Android oraz iOS, w polskiej i angielskiej wersji językowej.