Reklama

Komunikacja

Siły Kosmiczne USA chcą rozszerzyć konstelację MUOS

Autor. Lockheed Martin

Amerykańskie Siły Kosmiczne planują wydłużyć żywotność swojej konstelacji satelitów telekomunikacyjnych MUOS (Mobile User Objective System) o kolejne lata. Chcą tego dokonać poprzez zakup dwóch nowych urządzeń, na które trzeba będzie przeznaczyć ok. 50 mln USD.

Reklama

Wraz z końcem marca tradycyjnie została ogłoszona propozycja budżetu na rok fiskalny 2023. W dokumencie znalazł się m.in. zapis mówiący o przeznaczeniu sumy 46,8 mln USD na sfinansowanie zakupu dwóch nowych satelitów komunikacyjnych w celu wydłużenia żywotności konstelacji telekomunikacyjnej Sił Kosmicznych USA (U.S. Space Force - USSF).

Reklama

Czytaj też

Reklama

Konstelacja MUOS powstawała w latach 2012-2016 i służy amerykańskim siłom zbrojnym na zapewnienie nieprzerwanego i szyfrowanego dostępu do mobilnej łączności (transmisja audio, video) pozwalając na obsługę użytkowników rozsianych w dowolnym punkcie na Ziemi. Istniejący system MUOS składa się z czterech aktywnych satelitów i jednego zapasowego znajdującego się także na orbicie. Cechują się obsługą pasma od 300 MHz do 3 GHz. Zastępują one konstelację UFO (Ultra High Frequency Follow-On) rozmieszczoną na początku lat dziewięćdziesiątych, charakteryzującą się mniejszymi zdolnościami niż MUOS.

Za produkcję urządzeń owej konstelacji odpowiada firma Lockheed Martin. Ich operatorem początkowo była amerykańska marynarka wojenna (US Navy), lecz w ciągu ostatnich tygodni projekt został oficjalnie przejęty przez USSF.

Czytaj też

Nowo zakupione satelity mają cechować się znacznie wyższą mocą i lepszymi możliwościami komunikacyjnymi niż te, które zostały wyniesione w przestrzeń kosmiczną do tej pory. Według obecnych planów program zakłada wyniesienie owych urządzeń w okolicach 2030 r. Ostatni satelita omawianej konstelacji - MUOS-5 - znalazł się na docelowej orbicie 24 czerwca 2016 r., dzięki systemowi nośnemu Atlas V. Całkowity koszt programu MUOS szacuje się na 7,3 mld USD.

Czytaj też

Reklama
Reklama

Komentarze