PRZEMYSŁ KOSMICZNY
Lockheed Martin upublicznił specyfikacje swoich platform satelitarnych
W ramach projektu Open Space Lockheed Martin upublicznił szczegółowe specyfikacje techniczne swoich platform satelitarnych. Znajomość specyfikacji satelitów różnych klas ma pozwolić na przyspieszenie opracowania nowych rozwiązań przez startupy.
Departament Obrony USA obecnie w bardzo dużym stopniu stawia na innowacje i startupy, co ma pozwolić na wniesienie świeżych pomysłów i punktów widzenia. Lockheed Martin, największy amerykański dostawca rozwiązań wojskowych, podjął działania by sprowokować współpracę z małymi, innowacyjnymi firmami. LM jest zainteresowany głownie otwartymi (niezastrzeżonymi) rozwiązaniami.
W ramach Open Space LM udostępnił specyfikacje platformy LM 2100, małego satelity LM 400 oraz dwóch wersji nanosatelitów LM 50. Amerykański koncern wyprodukował już w sumie ponad 800 satelitów. Platforma LM 2100 stała się bazą dla ponad 40 z nich, obejmujących zastosowania takie jak monitoring pogody, ostrzeganie o pociskach balistycznych czy łączność.
Otwarcie się LM na współpracę jest efektem zmian w podejściu do satelitów przez Pentagon. Wojskowi zamierzają otworzyć dla konkurencji proces opracowania stellitów globalnego systemu pozycjonowania GPS, na który amerykański zbrojeniowy gigant miał monopol. Współpraca ze startupami ma pozwolić LM na osiągnięcie wysokiego stopnia innowacji, co pozwoli przedsiębiorstwu utrzymać się na rynku rozwiązań dedykowanych GNSS.